Kontenery / Zbiorniki do AdBlue®
Firma SWIMER posiada w swojej ofercie serię zbiorników SWIMER BLUE Tank, służącą do magazynowania i dystrybucji AdBlue®. Występują one w wariancie jedno, dwupłaszczowym, kontenerowym oraz w wersji z panelem ADAST/MID.
Nasze zbiorniki do AdBlue®:
- nie korodują,
- nie odkształcają się,
- nie wymagają malowania i zewnętrznej konserwacji
- nie blakną, są odporne na działanie promieni UV
Wszystkie produkowane przez nas urządzenia w zależności o wersji wyposażenia mogą zawierać układy dystrybucyjne składające się z takich elementów jak:
- pompa zanurzeniowa 230V
- wąż dystrybucyjny o długości 6m lub więcej
- pistolet nalewczy
- elementy układu dystrybucyjnego łączone flanszowo (nie gwintowane)
- włazy rewizyjne 400mm / 600mm
- wlew 100mm z pokrywą
- uchwyty do transportu zbiornika
- odpowietrzniki
Opcjonalnie zbiornik może również zawierać:
- filtr 5 mikronów do AdBlue®
- czujnik przecieku
- przepływomierze FMT1 / PPC600
- wzmacniany wąż dystrybucyjny
- koło zwijakowe
- wlew 2" z suchozłączem TODO
- uchwyt automatyczny pistoletu wł/wył
- oświetlenie szafy dystrybucyjnej (LED)
- system precyzyjnego pomiaru poziomu płynu LIPREMOS®
- system monitoringu dozowania płynów SMDP
Dodatkowo istnieje możliwość montażu PAKIETU ZIMA/LATO,dzięki niemu tankowanie AdBlue możliwe jest nawet w skrajnie niskich i skrajnie wysokich temperaturach. Pakiet jest przeznaczony do zbiorników SWIMER BLUE Tank.
W skład pakietu wchodzi:
- automatyczne ogrzewanie szafy dystrybucyjnej
- elektryczny wentylator wyciągowy
- izolacja termiczna
- taśma grzewcza
Co to jest AdBlue®?
Adblue® to handlowa nazwa wodnego roztworu mocznika, który jest stosowany w układach wydechowych samochodów dostawczych i ciężarowych oraz nowo-homologowanych samochodów osobowych. Stosowanie tej substancji pozwala w znacznym stopniu zmniejszyć emisję szkodliwych tlenków azotu, dzieje się to dzięki Selektywnej Redukcji Katalitycznej(SCR). Technologia SCR polega na przekształcaniu tlenków azotu w nietoksyczny azot i parę wodną w katalizatorze wykorzystującym amoniak jako reduktor. Ponieważ amoniak jest substancją niebezpieczną, zakres jego stosowania w transporcie drogowym jest ograniczony, a w pojazdach użytkowych stosuje się nietoksyczny, bezwonny 32,5% wodny roztwór mocznika czyli AdBlue®. Pod kontrolą układu sterowania silnikiem roztwór mocznika, przechowywany w odrębnym zbiorniku, jest dozowany w pożądanych ilościach do strumienia gorących spalin. Pod wpływem wysokiej temperatury gazów wydechowych roztwór mocznika rozkłada się na amoniak i dwutlenek węgla. Amoniak reaguje następnie z tlenkami azotu tworząc wolny azot i parę wodną.
Zbiorniki do AdBlue® ze względu na właściwości korozyjne tej substancji wykonane zostały ze specjalnych materiałów zgodnych z normą DIN 70 070, norma ta została wydana przez Europejską Radę Przemysłu Chemicznego. Nasze zbiorniki wykonane są z najwyższeej jakości polietylenu, którego główną cechę jest odporność na zróżnicowane warunki atmosferyczne.